Piaţa de media şi publicitate în anuarul Media & Advertising 2011 al Mediafax: De la noua putere a consumatorilor prin social media la tranzacţiile anului în presă
Mediafax lansează a 11-a ediţie a anuarului Media &
Advertising, cea mai apreciată publicaţie specializată pe
industria de media şi publicitate din România. Prin analize şi
interviuri privind tendinţele de pe aceste pieţe şi prin selecţia
evenimentelor relevante, Media & Advertising
face radiografia sectorului în ultimul an şi indică posibilele
evoluţii din 2011.
Ultimul an a însemnat redescoperirea puterii consumatorului, atât
în advertising, cât şi în PR, ca urmare a boom-ului reţelelor de
socializare. Consumatorii au devenit jucători activi în comunicarea
comercială şi chiar noii trend-setteri ai industriei de comunicare,
spun directorii de agenţii de publicitate şi PR citaţi în
Media & Advertising 2011. De aceea, mai multe
campanii creative, bazate pe interacţiune şi conversaţie cu
utilizatorii, au pornit în online în ultimele luni, iar anul acesta
social media va fi obligatorie pentru brandurile care vor un dialog
cu consumatorii.
Digitalul este noul cuvânt cheie din PR, branding şi media
planning, mai arată Media & Advertising. PR-ul
online a devenit indispensabil oricărei agenţii de comunicare. Deşi
valoarea totală a pieţei de branding va stagna sau va scădea uşor
în 2011, ponderea serviciilor digitale va creşte. Iar online-ul ar
putea deveni al doilea mediu, după TV, ca nivel al investiţiilor în
publicitate.
Creşterea pieţelor de marketing direct şi marketing mobil, mutarea
accentului în cercetarea de piaţă pe studiile cu implicaţii
strategice, căutarea de inovaţii în indoor şi scurtarea campaniilor
outdoor sunt alte tendinţe analizate în anuar.
În ceea ce priveşte mass-media, Media &
Advertising face topul celor mai importante 10 evenimente
în TV şi în presa scrisă. De la la succesul anului în televiziune
din punctul de vedere al audienţelor la angajatorul anului din
audiovizualul românesc şi de la cele mai mari tranzacţii din presa
scrisă la mişcările spectaculoare din domeniu (exit-ul anului,
transferul anului, demisia anului etc.) - toate acestea se regăsesc
în publicaţia editată de Mediafax.
"Media & Advertising a ajuns la cea de-a 11-a
ediţie respectând o tradiţie şi încercând să fie în continuare un
instrument de business util pentru toţi specialiştii din industria
comunicării", spune Gabriela Diţă, redactor-şef al
publicaţiei.
Anuarul este structurat pe două secţiuni principale - Marcom şi
Media, fiecare dintre ele conţinând analize dedicate segmentelor de
piaţă, cronologii cu evenimentele majore din media şi publicitate
în perioada ianuarie-decembrie 2010 şi tabele cu principalele
companii din diverse subdomenii (advertising/full service, PR,
branding, marketing direct, outdoor, indoor, BTL, producţie
publicitară, agenţii de presă, radio, TV, presă scrisă, tipografii
şi edituri).
Media & Advertising 2011 va fi distribuit
gratuit către principalii advertiseri, agenţii de publicitate,
firme de producţie publicitară, companii de PR şi mass-media.