Raportul Media & Advertising 2010 al Mediafax analizează obiceiurile de consum pe Internet
Circa un sfert dintre utilizatorii români de Internet din mediul
urban citesc presa online şi folosesc reţelele sociale zilnic,
conform unui studiu realizat pentru Mediafax de firma de cercetare
360insights şi publicat în a zecea ediţie a raportului anual de
piaţă Media
& Advertising.
Ediţia din 2010 a raportului Media &
Advertising, ce va fi lansată pe 31 martie, cuprinde
rezultatele unei cercetări referitoare la consumul de media şi
publicitate, realizată de 360insights în rândul a 800 de persoane
din mediul urban, femei şi bărbaţi, cu vârste între 16 şi 64 de
ani.
Potrivit studiului, 12% dintre utilizatori folosesc Internetul
pentru a citi presa online de mai multe ori pe zi, iar 15% pentru a
o citi o dată pe zi. De asemenea, 4% accesează site-urile de
informaţii de 4-5 ori pe săptămână, 4% de 2-3 ori pe săptămână, 11%
mai rar, iar restul niciodată.
În privinţa reţelelor sociale, precum Facebook sau hi5, 12% dintre
internauţi spun că le folosesc de mai multe ori pe zi, iar 10% - o
dată pe zi.
Analiza mai arată, în capitolul referitor la Internet, că 11%
dintre utilizatori citesc sau scriu informaţii pe bloguri zilnic,
iar 14% intră pe forumuri cu aceeaşi frecvenţă pentru a citi sau a
scrie pe aceste platforme web.
Folosirea e-mail-ului şi a messenger-ului reprezintă cele mai
frecvente activităţi ale internauţilor: jumătate dintre ei
utilizează poşta electronică cel puţin o dată pe zi şi poartă
conversaţii zilnic cu apropiaţii prin intermediul messenger-ului
sau al altor aplicaţii similare.
Jocurile online sunt, în continuare, la mare căutare în special în
rândul tinerilor şi al bărbaţilor. Acestea sunt urmate de
ascultarea radioului online, vizionarea de clipuri amuzante şi
descărcarea de filme sau muzică, toate trei numărându-se printre
activităţile cu penetrare mai mare. În schimb, tranzacţiile
bancare, plata facturilor şi cumpărăturile sunt activităţile cel
mai puţin practicate pe Internet, ele întâlnindu-se, însă, în cazul
persoanelor cu venit mare.
Cercetarea oferă, totodată, advertiserilor şi specialiştilor din
media şi publicitate informaţii despre frecvenţa de utilizare a
Internetului. Astfel, în jur de 6 din 10 români din mediul urban
folosesc Internetul săptămânal, acest canal de comunicare fiind, în
special, alegerea adolescenţilor şi a tinerilor de până în 34 ani,
dar şi a celor cu studii superioare şi cu venituri mari.
"A zecea ediţie Media & Advertising apare
într-un moment dificil pentru pieţele de media şi publicitate,
astfel că am decis să marcăm aniversarea puţin diferit: printr-un
demers care sperăm să fie util cât mai multor categorii de
cititori, respectiv un studiu realizat pentru Mediafax de
360insights. Acesta redă împreună cu analizele şi cronologiile din
publicaţie peisajul actual în care se situează jucătorii din media
şi advertising, în căutare de soluţii pentru a depăşi dificultăţile
şi de alte soluţii pentru a descoperi oportunităţile care vin odată
cu perioadele dificile", spune Teodora Iuga, Publisher al
raportului anual editat de Mediafax.
Structurată pe 2 secţiuni, Marcom şi Media, ediţia de anul acesta a
Media & Advertising include cronologii cu
evenimentele majore din decursul ultimelor 12 luni, baze de date cu
principalele companii de pe aceste pieţe şi analize pe domeniile:
cercetare de marketing, marketing direct, media planning &
buying, advertising, branding, PR, CSR, web advertising, BTL,
outdoor, indoor, producţie publicitară, audiovizual, print şi
online.
Publicaţia va fi distribuită gratuit către principalii advertiseri,
agenţii de publicitate, firme de producţie publicitară, companii de
PR, mass-media etc.