Mediafax Monitorizare face topul celor mai mediatizate mărci auto
Dacia a fost cea mai mediatizată marcă auto în presa din România
în 2010, potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare,
liderul pieţei de monitorizare de presă. Brandul auto românesc este
urmat în top 10 de Renault, Mercedes, BMW, Ford, Volkswagen, Audi,
Toyota, Ferrari şi Opel.
Analiza evaluează numărul de referiri înregistrat de 59 de mărci
auto în decursul anului trecut, în articolele din presa scrisă
centrală, precum şi în emisiunile de radio şi televiziune.
Topul primelor zece mărci din punctul de vedere al mediatizării
este format din:
- Dacia - 8,6% din volumul acoperirii media
- Renault - 6,1%
- Mercedes - 5,9%
- BMW - 5,6%
- Ford - 5,6%
- Volkswagen - 4,9%
- Audi - 3,9%
- Toyota - 3,9%
- Ferrari - 3,8%
- Opel - 3,2%
Împreună, cele zece branduri cumulează 51,5% din numărul total
de aproape 59.000 referiri analizate, în timp ce celelalte 49 de
mărci împart restul de 48,5%.
În ceea ce priveşte ponderea fiecărui mediu de difuzare, presa
scrisă centrală a generat în medie 79% din numărul de referiri
înregistrat de mărcile auto din top 10. După print, cel mai
important mediu din acest punct de vedere este televiziunea, cu o
medie de 14%, urmată de radio, cu 7%.
Comparativ cu anul precedent, când Mediafax Monitorizare a realizat
o analiză similară, aceleaşi zece branduri s-au menţinut în topul
celor mai mediatizate mărci auto. Lider al clasamentului a rămas
Dacia, însă ordinea altor mărci s-a schimbat.
Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizată pe baza unui număr
de aproape 59.000 de menţiuni, referitoare la 59 de mărci auto, din
perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2010. Au fost monitorizate 159
de publicaţii centrale, 12 posturi TV şi 8 canale radio.